♥ i got the magic in me

Nu har man varit hemma dårå ett tag efter en jävligt störande skoldag. Jag kom inte in på min idrott så jag har varit rätt så sne efter det. Sen fick jag reda på massa saker som gjorde hela min dag till en komedifilm haha så nu ska vi bara hitta på något kul så jag kan fortsätta :)
Har funderat på en sak, är det så svårt för en så negativ person som mig att vara mer positiv? I typ fredags och lördags var jag typ överlycklig :) Men humöret vände fort i söndags och igår. Idag är jag mer glad. Klart man kan ha humörsvängningar och ifall något dåligt händer ska man ju inte vara speciellt glad men har funderat varför jag inte kan vara lika positiv som andra människor? Är det min omgivning som påverkar mig eller tar jag bara allt för givet?
Tänkte på att ifall det har hänt en människa någonting som får en att inse att livet är för kort för att leva. Att man ska ta vara på tiden, carpe diem. Då uppskattar de tiden mycket mer. Då är man mer glad och positiv. Eller det kan vara så iaf. Men om människor som jag, har för mycket fritid och har tillräckligt mycket tid för att vara negativ och sura ner mig på saker lätt. Att vi tar saker mer för givet, att dagen kommer som den ska, samma skit varje dag. Inte undra på att man är sur egentligen. Så jag ska byta inställning helt till saker och ting. Ta allting bra liksom. Det måste finnas nånting bra i allt? Eller vad tror ni? Försämrar ju inte världen om jag är glad så varför inte :)
Att jag ska ta allting bra, att jag ska sluta bry mig om småsaker, att ta vara på tiden och göra någonting bra med den hela tiden :)
Låter som en bra idé tycker jag men nu ska jag köra hänga gubbe med min bror HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0